24 listopada br. odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego parku handlowego na Warmii i Mazurach. Big Ostróda będzie pierwszym i jednocześnie największym (nawet 27 tys. m² powierzchni) tego typu kompleksem handlowym w regionie. Jest to wspólne przedsięwzięcie Acteeum Group i BIG Shopping Centers.
Świetna lokalizacja
Ostródzkie centrum handlowe powstaje na działce zlokalizowanej przy głównej drodze wjazdowej do centrum miasta, bezpośrednio przy węźle dróg ekspresowych S7, łączącej Warszawę i Gdańsk oraz DK16 prowadzącej do Olsztyna oraz Grudziądza.
Parking na 700 samochodów
Obiekt ma zająć ponad 27 tys. m² GLA (Gross Leasable Area – termin wykorzystywany do określania powierzchni wynajmowanej w obiektach komercyjnych), obejmując ponad 15 tys. m² parku handlowego oraz wolnostojący market Dom i Ogród Castorama. Oferta parku obejmie sklepy takich marek jak: Biedronka, NewYorker, Smyk, CCC, Sinsay, Cropp, House, Media Expert, Martes Sport, 4F, Komfort, Diverse, Rossmann i innych. Obiekt zaoferuje także usługi dodatkowe, tj. restaurację drive-thru, stację benzynową, infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych, myjnię samochodową oraz ponad 700 miejsc parkingowych.
Otwarcie już w III kwartale 2024
Mimo że dopiero wmurowano kamień węgielny, a do otwarcia obiektu pozostał rok, przestrzeń jest już niemal w stu procentach skomercjalizowana.
– Jesteśmy przekonani, że stworzymy miejsce, które dla mieszkańców Ostródy i całego regionu będzie atrakcyjnym celem wygodnych zakupów, zaś dla najemców świetną lokalizacją ugruntowującą ich obecność handlową w mieście – powiedział Eran Levy z BIG Poland.
Inwestorzy liczą, że Big Ostróda Power Center (tak brzmi pełna nazwa obiektu), dzięki swojej lokalizacji, obejmie zasięgiem ponad 120 000 mieszkańców, ponad 500 000 turystów odwiedzających miasto co roku, a także niezwykle intensywny ruch tranzytowy tras S7 i DK16.
BIG Poland jest częścią międzynarodowej grupy BIG Shopping Centers, założonej w 1994 roku w Izraelu przez Yehudę Neftali, koncentrującej się na rozwoju, obsłudze i inwestowaniu w parki handlowe, centra handlowe, logistyczne, biurowe, mieszkaniowe i energię odnawialną. Obecnie firma działa w Izraelu, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Czechach i Polsce. Marka BIG rozpoczęła budowę swojej obecności na polskim rynku detalicznym od wiosny 2022 roku i aktualnie posiada dwa w pełni skomercjalizowane parki handlowe (w Lubinie i Andrychowie). Według portali branżowych przejęcie obu galerii kosztowało BIG ok. 65 mln euro.
Z kolei Acteeum Group jest prywatną międzynarodową firmą działającą na rynku nieruchomości komercyjnych oraz mieszkaniowych w Polsce, podejmującą się przeprowadzenia całego procesu deweloperskiego, od rozpoznania odpowiedniego terenu pod zabudowę, poprzez etap projektowania, budowy, komercjalizacji, aż po zarządzanie i sprzedaż obiektów.
Źródło: olsztyn.com.pl