Od 4 listopada do 11 grudnia 2024 roku mieszkańcy Warmii i Mazur mogą nakręcić krótkie video, wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne nagrody. Wszystko to w związku z 20-leciem członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Z tej okazji Samorząd Województwa organizuje wyjątkową kampanię outdoorową pod hasłem „Fundusze Europejskie od 20 lat nakręcają Warmię i Mazury”.

Cele kampanii

Celem kampanii jest pokazanie mieszkańcom regionu, jak Fundusze Europejskie pozytywnie wpłynęły i wpływają na rozwój Warmii i Mazur oraz aktywne zaangażowanie ich w świętowanie tego jubileuszu. Kampania ma na celu podniesienie świadomości mieszkańców, zwłaszcza młodzieży, dla której kręcenie rolek video jest codziennością, na temat wpływu Funduszy Europejskich na region. Kampania ma pokazać korzyści płynące z członkostwa Polski w Unii Europejskiej poprzez prezentację zrealizowanych projektów i ich efektów na Warmii i Mazurach.

Ponadto przeprowadzone zostaną badania opinii społecznej, które pomogą sprawdzić efektywność kampanii i poziom świadomości mieszkańców o Funduszach Europejskich.

Tło kampanii

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej otworzyło nowe możliwości rozwoju dla Warmii i Mazur. Dzięki Funduszom Europejskim udało się zrealizować liczne projekty, które poprawiły infrastrukturę, wsparły rozwój przedsiębiorstw oraz podniosły jakość życia mieszkańców. Planowana kampania jest okazją do podsumowania tych osiągnięć i pokazania, jak Fundusze Europejskie zmieniły naszą codzienność w regionie.

Narzędzia i zasięg kampanii

Kampania, a tym samym informacje o konkursie, docierają już do odbiorców za pomocą szerokiej gamy nośników reklamy outdoorowej. Reklamy pojawią się na:

  • 7 megaboardach (ekspozycja przez 4 tygodnie) (wielkoformatowych billboardach powyżej 40 metrów kwadratowych), w tym jednym dwustronnym, rozmieszczonych wzdłuż trasy S7 między Ostródą a Elblągiem. Billboardy te zapewnią doskonałą widoczność dla podróżujących tą popularną trasą.
  • 30 autobusach miejskich (ekspozycja przez 6 tygodni) w Olsztynie, co pozwoli dotrzeć do mieszkańców największego miasta województwa oraz jego okolic.
  • 250 paczkomatach (ekspozycja przez 4 tygodnie), z których przynajmniej jeden w każdej gminie zostanie oklejony reklamą kampanii. Dzięki temu mieszkańcy zarówno dużych miast, jak i mniejszych miejscowości, będą mieli szansę zapoznać się z przekazem kampanii.
  • Pociągach Polregio (ekspozycja przez4 tygodnie), kursujących na terenie województwa, gdzie pojawią się plakaty (A3 – 50 szt.) oraz reklamy na ekranach LCD (50 szt.).

Kampania jest również szeroko promowana w radiu – w czterech stacjach radiowych zaplanowano emisję 1 200 spotów, co zwiększy zasięg kampanii i zapewni szerokie dotarcie do różnych mieszkańców województwa. Dodatkowo w Radio Olsztyn wyemitowanych zostanie 10 specjalnych audycji. Zaproszeni goście opowiedzą w nich o projektach i inwestycjach współfinansowanych z funduszy europejskich, a więc o zmianach, ze swojej perspektywy. Tematem audycji są: Ostróda Reggae Festival, Hala Urania, przebudowa Centrum Spotkań Światowid w Elblągu, Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Elblągu oraz Mazurska Pętla Rowerowa.

Konkurs z atrakcyjnymi nagrodami

Integralnym elementem kampanii jest konkurs, który zachęca mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego do twórczego podejścia i zaangażowania. Zadaniem uczestników jest stworzenie krótkich filmów (tzw. Reels) o długości od 45 do 90 sekund, w których przedstawią ciekawe projekty zrealizowane na Warmii i Mazurach dzięki Funduszom Europejskim. Konkurs podzielono na dwie kategorie: indywidualną oraz szkolną, z atrakcyjnymi nagrodami.

  • Kategoria indywidualna:

– I miejsce: 7 500 zł oraz możliwość wskazania organizacji pożytku publicznego z województwa warmińsko-mazurskiego, na rzecz której zostanie dodatkowo przekazana kwota 5 000 zł na cele statutowe.

– II miejsce: 5 000 zł.

– III miejsce: 2 500 zł.

  • Kategoria szkolna:

– Nagroda dla szkoły, której film zdobędzie najwięcej głosów w głosowaniu: voucher o wartości 15 000 zł na zakup sprzętu sportowego lub informatycznego.

Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są na stronie internetowej od 4 listopada do 11 grudnia. Zainteresowani udziałem powinni kliknąć w baner na https://funduszeeuropejskie.warmia.mazury.pl/ , który przeniesie ich na stronę konkursową.

Głosowanie, które wyłoni zwycięzców, odbędzie się na stronie konkursowej i potrwa od 12 do 15 grudnia.

Podsumowanie

Kampania „Fundusze Europejskie od 20 lat nakręcają Warmię i Mazury” to wyjątkowe przedsięwzięcie, które podkreśla znaczenie Funduszy Europejskich dla rozwoju regionu. Dzięki szerokiemu zasięgowi – obejmującemu billboardy, paczkomaty, autobusy miejskie, pociągi i media radiowe – kampania dotrze do mieszkańców we wszystkich gminach województwa. Konkurs i badania opinii społecznej dodatkowo angażują mieszkańców, tworząc interaktywną formę celebracji 20-lecia Warmii i Mazur w Unii Europejskiej.