10 edycja konferencji „Otwarci na Skandynawie”, zorganizowana przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, była kolejną okazją, aby porozmawiać o potencjale współpracy między polskimi a skandynawskimi przedsiębiorcami. Kraje skandynawskie od lat są ważnym partnerem polskiej gospodarki, a Warmia i Mazury mają szczególne predyspozycje i uwarunkowania, by zacieśniać relacje z tą częścią Europy.
Wydarzenie „Otwarci na Skandynawię” na stałe wpisało się już w kalendarz imprez gospodarczych na Warmii i Mazurach, co roku ciesząc się dużym zainteresowaniem uczestników. Tegoroczna konferencja odbyła się 1 czerwca w Olsztynie, przyciągając 80 uczestników, w tym przedsiębiorców z regionu, gości z Danii, Finlandii i Szwecji, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego oraz instytucji otoczenia biznesu.
W tym roku goście zainteresowani współpracą ze Skandynawią mieli okazję dowiedzieć się, jak budować świadome relacje biznesowe z zagranicznymi partnerami. O różnicach kulturowych między Polską a Skandynawią opowiadał uczestnikom Pan Tomasz Wróblewski – członek Polsko-Skandynawskiej Izby Gospodarczej, akredytowany Coach ICF, doradca biznesowy z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu w środowisku krajowym i międzynarodowym.
Z kolei Pani Ewa Kicińska z firmy Market.Open s.c., ekspertka w marketingu międzynarodowym, opracowywaniu strategii wejścia na rynek i kanałów dystrybucji oraz identyfikacji potencjalnych partnerstw biznesowych, podzieliła się garścią przydatnych wskazówek i informacji o tym, jak przygotować się do udziału w skandynawskich targach i wydarzeniach branżowych.
Na uczestników konferencji czekały również kreatywne i angażujące warsztaty biznesowe, realizowane w podziale na dwie grupy językowe. Goście ze Skandynawii uczestniczyli w anglojęzycznym warsztacie pt. „Jak przygotować się do pracy z polskimi partnerami biznesowymi”, który poprowadził Pan Przemysław Piela – doradca ds. rozwoju biznesu, autor podcastu BIKSEN I POLEN poświęconego przedsiębiorczości i operacjom biznesowym ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Europy Wschodniej.
Uczestnicy z regionu mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat marketingu międzynarodowego. Warsztaty dla grupy polskojęzycznej dotyczące przygotowania skutecznej oferty handlowej na rynek skandynawski poprowadził Pan Daniel Kulig – doświadczony doradca biznesowy i mentor startupów, który z pasją pomaga przedsiębiorcom w budowaniu zrównoważonych firm i osiąganiu ich celów.
Konferencja „Otwarci na Skandynawię” to nie tylko przydatne informacje na temat rynku skandynawskiego, ale także możliwość nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych, które w przyszłości mogą zaowocować długoterminową współpracą.
Organizatorem wydarzenia był Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Honorowy patronat nad konferencją objęły Ambasada Finlandii, Ambasada Królestwa Danii i Ambasada Szwecji. Patronami medialnymi wydarzenia byli Gazeta Olsztyńska, Dziennik Elbląski, Telewizja Kopernik oraz portal internetowy biznes.wm.pl
Wydarzenie „Otwarci na Skandynawię” realizowane jest w ramach projektu „Promocja Gospodarcza Warmii i Mazur 2020+” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.