Ciąg drogowy od Kętrzyna do wschodniej granicy województwa to jedno z kluczowych połączeń komunikacyjnych regionu. Odcinek, który biegnie przez trzy drogi wojewódzkie aktualnie jest na etapie przebudowy. W poniedziałek 21 października została podpisana umowa na remont ostatniego etapu, który połączy Olecko z granicą regionu.

Przebudowa drogi z Kętrzyna do granicy województwa warmińsko-mazurskiego to część ważnego, międzyregionalnego ciągu komunikacyjnego, przebiegającego drogami DW 529, DW 655 i DW 653. Inwestycja jest finansowana w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, a jej wartość wynosi ponad 745 mln zł, z czego dofinansowanie unijne to ponad 633 mln zł. W poniedziałek 21 października została podpisana umowa na rozbudowę ostatniego etapu drogi, który rozpoczyna się w Olecku, natomiast kończy się wraz z granicą województwa.

– To element dużej inwestycji, która jest kluczowa dla naszego województwa – podkreśla marszałek Marcin Kuchciński. – Dzisiejsze podpisanie umowy to dobra wiadomość dla mieszkańców regionu, a zwłaszcza Olecka i okolicznych gmin. Takimi działaniami jak te dzisiejsze nie tylko poprawiamy dostępność komunikacyjną Warmii i Mazur, ale także zwiększamy naszą atrakcyjność wśród turystów i przedsiębiorców.

Wartość robót remontowanego odcinka to ponad 118,5 mln zł, a wykonawca zbuduje również infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, infrastrukturę kanalizacji deszczowej, przebuduje istniejące sieci wodociągowe i kanalizacyjne, zapewni dojazdy do posesji i rozbuduje skrzyżowanie remontowanej drogi z drogą powiatową dr 4979N.

– To moment, w którym Olecko i okoliczne gminy mogą świętować – mówi burmistrz Olecka Karol Sobczak. – To strategiczne połączenie naszego miasta nie tylko z regionem, ale także Podlasiem i Mazowszem. Dzięki tej inwestycji poprawi się nasz poziom życia i bezpieczeństwa, ale także wpłynie pozytywnie na naszych przedsiębiorców i szeroko pojęty biznes.

Ruch na drodze będzie odbywał się nadal, jednak podczas wykonywania prac będą występować utrudnienia w postaci tymczasowego ruchu wahadłowego na niektórych odcinkach. Prace budowlane rozpoczną się na początku listopada, jednak do wiosny nie będą one ingerowały w płynność ruchu drogowego. Zakończenie inwestycji jest planowane na październik 2026 roku.

Źródło: warmia.mazury.pl