Projekt jest realizowany przez Urząd Marszałkowski w Olsztynie w latach 2024-2026 ze środków programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027.
Głównym celem projektu jest wsparcie MŚP z Warmii i Mazur w umiędzynarodowieniu oraz wzrost bezpośrednich inwestycji zewnętrznych (w tym zagranicznych) w regionie.
Cele szczegółowe:
- poprawa dostępu do informacji o regionie jako partnerze gospodarczym, o potencjale inwestycyjnym oraz warunkach prowadzenia działalności gospodarczej,
- zwiększenie zainteresowania ofertą inwestycyjną Warmii i Mazur, nakłonienie inwestorów do lokalizacji lub przeniesienia działalności do województwa warmińsko-mazurskiego lub utworzenia tu oddziału firmy, poprzez prezentowanie potencjału gospodarczego regionu,
- zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych,
- pobudzenie eksportu produktów oraz usług , wzrost eksportu i zdobywanie nowych rynków zbytu,
- wspieranie rozwoju sieci kontaktów i współpracy,
- pozyskiwanie informacji na temat rynków zagranicznych,
- lepsza rozpoznawalność Warmii i Mazur,
- podnoszenie aktywności i standardów działań marketingowych w promocji gospodarczej Warmii i Mazur.
W ramach projektu przewidziano następujące działania:
- Kampania promocyjna za granicą. Jej celem jest wsparcie promocyjne dla priorytetowych branż posiadających potencjał eksportowy i wizerunkowy do budowania silnej, rozpoznawalnej marki gospodarki Warmii i Mazur.
- Działania proeksportowe skierowane do sektora MŚP na Warmii i Mazurach z różnych branż (z uwzględnieniem inteligentnych specjalizacji). Zadanie składa się z dwóch poddziałań: udziału w spotkaniach informacyjno-networkingowych oraz indywidulanych spotkań z ekspertami.
- Działania proinwestycyjne – Invest in Warmia and Mazury – zadanie polega na przeprowadzeniu cyklu szkoleń dla pracowników JST z zakresu obsługi inwestora i przygotowania oferty inwestycyjnej oraz organizacji Forum Gospodarczo-Inwestycyjnego z udziałem JST i przedsiębiorców.
- Udział w targach/misjach gospodarczych w Republice Korei – zadanie obejmie: promocję województwa w różnych kanałach komunikacji online i offline w Republice Korei; szkolenia nt. kultury biznesowej, współpracy gospodarczej oraz promocji na rynku koreańskim; kompleksową organizację wyjazdu na targi/misje gospodarcze do Republiki Korei; spotkania B2B dla przedsiębiorców; zorganizowanie rewizyty dla przedsiębiorców z krajów azjatyckich zainteresowanych nawiązaniem relacji biznesowych z firmami z regionu.
- konferencja #WaMaMarketing – wydarzenie marketingowe z udziałem prelegentów wysokiej rangi, w tym zagranicznych.
- Otwarci na Skandynawię – konferencje z udziałem przedsiębiorców ze Skandynawii zainteresowanych podjęciem współpracy z partnerami z Warmii i Mazur.
- Otwarci na kraje DACHL – konferencje networkingowe skierowane do przedsiębiorców z Warmii i Mazur z udziałem przedsiębiorców z rejonu DACHL.
Grupy docelowe:
- przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego, spoza regionu, z wybranych krajów UE, z wybranych krajów Azji,
- pracownicy JST z Warmii i Mazur, przedstawiciele jednostek samorządowych z Republiki Korei,
- przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu,
- przedstawiciele NGO, sektora edukacyjnego, kulturalnego, naukowego, studenci i inni mieszkańcy regionu.
Spodziewane efekty projektu:
- ożywienie gospodarcze,
- zwiększenie innowacyjności,
- wdrażanie nowinek technicznych, marketingowych, itp.
- wzrost liczby intensywnych eksporterów w regionie,
- wzrost zatrudnienia,
- rozwój gospodarczy regionu,
- wzrost przychodów ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów na eksport z regionu.
Wartość projektu: 15 293 370,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 85% – 12 988 000,00 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #FunduszeNaZmiany