Celem zadania jest wsparcie regionalnych JST w poszerzaniu wiedzy i podniesieniu kompetencji pracowników odpowiedzialnych za promocję gospodarczo-inwestycyjną. Udział pracowników urzędów miast i gmin w cyklu szkoleń z zakresu obsługi inwestora i przygotowania oferty inwestycyjnej pozwoli na uzyskanie lepszej i sprawniejszej obsługi w urzędach, wpłynie na poprawę jakości oferty inwestycyjnej gmin, a tym samym wzrost atrakcyjności całego regionu. Przeszkoleni w zakresie promocji gospodarczo-inwestycyjnej pracownicy będą mogli oferować przedsiębiorcom profesjonalne wsparcie w procesie inwestycyjnym oraz pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji.
Cykl „Invest in Warmia and Mazury” będzie się składał z 5 szkoleń stacjonarnych, które odbędą się w Olsztynie. Pierwsze szkolenie skierowane jest do kierowników jednostek samorządu terytorialnego, a kolejne cztery do pracowników urzędów miast i gmin bezpośrednio zaangażowanych w obsługę inwestorów i promocję gospodarczą.
Harmonogram szkoleń:
- 9 grudnia 2024 r. – „System obsługi inwestora w JST”
- 11 grudnia 2024 r. – „Określenie i przygotowanie oferty inwestycyjnej gminy”
- 23 stycznia 2025 r. – „Skuteczne materiały promocyjne”
- 25 lutego 2025 r. – „Jak przygotować się do obsługi inwestora”?
- 19 marca 2025 r. – „Media społecznościowe w komunikacji samorządowej”
Wydarzeniem podsumowującym cykl szkoleń będzie Forum Gospodarczo-Inwestycyjne, które zorganizowane zostanie jesienią 2025 roku. Uczestnikami wydarzenia będą jednostki samorządu terytorialnego i przedsiębiorcy (w tym firmy z kapitałem zagranicznym, firmy zainteresowane inwestowaniem). Tematyka Forum obejmować będzie marketing terytorialny i atrakcyjność inwestycyjną regionu, będzie to również okazja dla warmińsko-mazurskich samorządów do zaprezentowania swojej oferty inwestycyjnej.