Celem zadania jest wsparcie regionalnych JST w poszerzaniu wiedzy i podniesieniu kompetencji pracowników odpowiedzialnych za promocję gospodarczo-inwestycyjną. Udział pracowników urzędów miast i gmin w cyklu szkoleń z zakresu obsługi inwestora i przygotowania oferty inwestycyjnej pozwoli na uzyskanie lepszej i sprawniejszej obsługi w urzędach, wpłynie na poprawę jakości oferty inwestycyjnej gmin, a tym samym wzrost atrakcyjności całego regionu. Przeszkoleni w zakresie promocji gospodarczo-inwestycyjnej pracownicy będą mogli oferować przedsiębiorcom profesjonalne wsparcie w procesie inwestycyjnym oraz pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji.

Cykl „Invest in Warmia and Mazury” będzie się składał z 5 szkoleń stacjonarnych, które odbędą się w Olsztynie. Pierwsze szkolenie skierowane jest do kierowników jednostek samorządu terytorialnego, a kolejne cztery do pracowników urzędów miast i gmin bezpośrednio zaangażowanych w obsługę inwestorów i promocję gospodarczą.

Harmonogram szkoleń:

  • 9 grudnia 2024 r. – „System obsługi inwestora w JST”
  • 11 grudnia 2024 r. – „Określenie i przygotowanie oferty inwestycyjnej gminy”
  • 23 stycznia 2025 r. – „Skuteczne materiały promocyjne”
  • 25 lutego 2025 r. – „Jak przygotować się do obsługi inwestora”?
  • 19 marca 2025 r. – „Media społecznościowe w komunikacji samorządowej”

Wydarzeniem podsumowującym cykl szkoleń będzie Forum Gospodarczo-Inwestycyjne, które zorganizowane zostanie jesienią 2025 roku. Uczestnikami wydarzenia będą jednostki samorządu terytorialnego i przedsiębiorcy (w tym firmy z kapitałem zagranicznym, firmy zainteresowane inwestowaniem). Tematyka Forum obejmować będzie marketing terytorialny i atrakcyjność inwestycyjną regionu, będzie to również okazja dla warmińsko-mazurskich samorządów do zaprezentowania swojej oferty inwestycyjnej.

9 i 11 grudnia w Olsztynie odbyły się pierwsze szkolenia z cyklu „Invest in Warmia and Mazury” skierowanego do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego z województwa warmińsko-mazurskiego.

W poniedziałek 9 grudnia w Hotelu Warmińskim w Olsztynie kierownicy urzędów miast i gmin z naszego regionu wzięli udział w szkoleniu pt. „System obsługi inwestora w JST”. Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się m.in. jak „krok po kroku” powinna być zorganizowana obsługa inwestora w urzędzie oraz jakie czynniki poza dostępnością gruntów biorą pod uwagę inwestorzy poszukujący lokalizacji pod swoją działalność. Szkolenie było również okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami oraz podzielenia się swoimi dotychczasowymi sukcesami w dziedzinie przyciągania inwestorów.

W środę 11 grudnia odbyło się szkolenie pt. „Określenie i przygotowanie oferty inwestycyjnej gminy”, w którym wzięli udział pracownicy miast i gmin bezpośrednio zaangażowani w obsługę inwestorów i promocję gospodarczą. Uczestnicy dowiedzieli się, jakie elementy powinna posiadać dobrze przygotowana oferta inwestycyjna, analizowali mocne i słabe strony swoich lokalizacji, zastanawiali się, jak można przekuć je w korzyści dla potencjalnego inwestora.

Obydwa szkolenia poprowadził Pan Zygmunt Dolata – ekspert z zakresu komunikacji, zarządzania zespołem, negocjacji, motywacji, marketingu i etykiety, trener biznesu, wykładowca w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu, który w swoich szkoleniach stawia zarówno na teorię, jak i na angażujące uczestników ćwiczenia praktyczne.

Szkolenie „Skuteczne materiały promocyjne” zorganizowane zostało 23 stycznia 2025 r. w Hotelu Warmińskim w Olsztynie. Wzięli w nim udział pracownicy warmińsko-mazurskich urzędów miast i gmin, a także starostw powiatowych, którzy w swojej codziennej pracy zajmują się promocją.

Uczestnicy szkolenia poszukiwali odpowiedzi na pytanie – czego biznes oczekuje od komunikatów promocyjnych jednostek terytorialnych? Dowiedzieli się, czym jest strategia marki i jakie są korzyści z jej posiadania, a także co w marketingu oznacza „zerowy moment prawdy” i „zanurzenie”. Pracowali nad stworzeniem „persony zakupowej”, która dzięki wyobrażeniu sobie kim jest potencjalny klient (inwestor), co chce osiągnąć, w jaki sposób podejmuje decyzje, pozwala dobrać odpowiedni rodzaj strategii marketingowej oraz kierunek komunikacji. Na koniec uczestnicy poznali garść ciekawych statystyk dotyczących mediów społecznościowych, które potwierdziły, że warto je wykorzystywać w działaniach promocyjnych.

Szkolenie pt. „Skuteczne materiały promocyjne” poprowadził Pan Michał Hamera – strateg, doradca, trener. W swojej codziennej pracy współpracuje zarówno z firmami, jak i jednostkami samorządu terytorialnego, tworząc i realizując wydarzenia, opracowując strategie marketingowe, doradzając w kwestiach związanych z wizerunkiem, strategią marketingową, czy komunikacją z klientami.

Zobacz zdjęcia z dotychczasowych szkoleń:

Organizatorem cyklu szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego pn. „Invest in Warmia and Mazury” jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. Cykl szkoleń realizowany jest w ramach projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2024+” dofinansowanego ze środków programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur na lata 2021-2027.