Obecnie trwa wiele inwestycji w województwie warmińsko-mazurskim, niektóre z nich się kończą a jeszcze inne mają niebawem wystartować. Poniżej krótki przegląd wybranych przedsięwzięć.
Olsztyn z nowym parkiem handlowym
Na 19 września tego roku zaplanowano oficjalne otwarcie inwestycji M Park w Olsztynie. Spółka LCP Properties, która jest inwestorem projektu, posiada już niezbędne pozwolenia na rozpoczęcie działalności przez nowy park handlowy na Warmii. Będzie to 49. obiekt pod tym szyldem w Polsce. Obecnie na terenie M Parku prowadzone są prace związane z montowaniem logotypów, prace wykończeniowe wewnątrz sklepów oraz porządkowany jest działka wokół obiektu. Na zmotoryzowanych klientów czeka parking samochodowy na 126 stanowisk.
Inwestycja wybudowana została w południowej części Olsztyna, przy ulicy Bartąskiej. M Park zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie dużych nowych osiedli mieszkaniowych: Zacisze, Generałów oraz Jaroty. Lista najemców olsztyńskiego parku handlowego składa się z takich sklepów jak: TEDi, Sinsay, Pepco, Dealz, Rossmann czy JB Bałdyga/Cymes. Przy realizacji obiektu zaprojektowano wiele rozwiązań proekologicznych, w tym m.in. elektryczne stacje do ładowania pojazdów.
W stolicy Warmii i Mazur ruszyła budowa Aldi
Na placu budowy pojawiły się już maszyny, a prace ziemne są zaawansowane. Znany market stanie na działce w sąsiedztwie lasu, pomiędzy ul. Płoskiego a ul. Bajkową. Ma to być nowoczesny obiekt o powierzchni około 1 000 metrów kwadratowych. Otwarcie Aldi planowane jest jeszcze w tym roku, a dokładnie na koniec czwartego kwartału. Dyskonty tej sieci funkcjonują także w innych miejscowościach na Warmii i Mazurach. Zakupy można zrobić m.in. w sklepie w Dywitach.
Park Handlowy Aviator w sąsiedztwie lotniska sportowego
Park handlowy Grupy RWS powstał na działce o powierzchni ok. 46 000 metrów kwadratowych i oferuje blisko 16 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Wśród najemców znalazły się znane marki, takie jak: Rossmann, Pepco, Action, Kik, Media Expert, Tedi, Sinsay, Dealz, CCC, Maxi Zoo, Woolworth, Media Markt. W Parku Handlowym Aviator dostępna będzie również oferta sklepów lokalnych przedsiębiorców – wśród nich znajdą się renomowana piekarnia serwująca tradycyjne wypieki, sklep mięsny, jubiler oraz wiele innych punktów handlowych, promujących regionalne produkty z różnych branż.
Park Handlowy Aviator znajduje się w strategicznie wybranej lokalizacji, przy ul. Sielskiej w Olsztynie, która łącząc drogi ekspresowe S16 i S51, stanowi jedną z głównych arterii komunikacyjnych miasta. Położenie parku zapewnia łatwy i wygodny dojazd zarówno dla mieszkańców Olsztyna, jak i dla osób spoza miasta. Na terenie parku znajduje się parking oferujący docelowo 425 miejsc postojowych.
Wkrótce otwarcie BIG Ostróda
Będzie to pierwszy i jednocześnie największy tego typu kompleks handlowy w formacie Power Center w regionie o łącznej powierzchni ponad 25 000 metrów kwadratowych. W ramach centrum handlowego znajdą się między innymi: wolnostojący hipermarket DYI, duży supermarket spożywczy, znane sklepy modowe, popularne sieci dyskontowe oraz lubiana sieć gastronomiczna z lokalem typu drive-thru. Dodatkowo, na terenie parku handlowego znajdzie się przestronny parking na ponad 700 pojazdów, a także dogodnie zlokalizowana stacja benzynowa oraz myjnia.
BIG Ostróda otworzy nowe możliwości zakupowe i kompleksowo uzupełni ofertę znajdujących się w mieście i regionie mniejszych obiektów handlowych. Nowe Centrum przyciągnie klientów nie tylko lokalizacją, ale także konceptem, który zapewni iż w jednym miejscu można będzie zrobić zakupy z różnych kategorii. Bezpośredni dostęp z parkingu do każdego sklepu, zapewni łatwe, bezpieczne i komfortowe zakupy w znacznie krótszym czasie niż w ma to miejsce w innych obiektach handlowych.
Działka, na której powstanie park handlowy BIG Ostróda położona jest przy głównej drodze wjazdowej do centrum Ostródy, bezpośrednio przy węźle dróg ekspresowych S7, łączącej Warszawę i Gdańsk oraz S16 prowadzącej do Olsztyna oraz Grudziądza.
Otwarcie planowane jest w trzecim kwartale tego roku.
Budowa nowego dworca Olsztyn Główny na ostatniej prostej
Budowa nowego dworca Olsztyn Główny to jedna z największych inwestycji PKP S.A. realizowanych w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.
Nowy dworzec Olsztyn Główny będzie oryginalnym i reprezentacyjnym obiektem z przeszkloną fasadą i trapezowym planem. Na frontowej elewacji znajdzie się zegar i neon „Dworzec Kolejowy”, a od strony peronów – logotyp PKP i nazwa dworca. Budynek o wysokości 12 m będzie połączony z peronem 1. Modernistyczna bryła zostanie pokryta dachem nawiązującym do origami lub żagla, odwołując się do Warmii i Mazur. Dworzec będzie funkcjonalny, z trzema kondygnacjami: podziemną, parterową i piętrem. Przestrzeń zostanie podzielona na lokale komercyjne i strefę obsługi podróżnych. W podziemiu będą kasy, toalety i strefa podróżnego, a na parterze reprezentacyjny hol z poczekalnią. Piętro zajmą biura. Obiekt będzie w pełni dostosowany do osób z niepełnosprawnościami, starszych oraz podróżujących z ciężkim bagażem i wózkami dziecięcymi, pozbawiony barier architektonicznych, z udogodnieniami jak ścieżki prowadzące, oznaczenia w Braille’u, windy oraz pochylnia z podgrzewaną nawierzchnią. Przestrzeń przed dworcem stanie się reprezentacyjnym placem miejskim z ciągami pieszymi, parkingiem na 58 miejsc i wiatą rowerową na 80 miejsc. Plac zyska zielone wyspy z drzewami, drewnianymi siedziskami i wieczorną iluminacją.
Otwarcie dworca dla pasażerów planowane jest w czwartym kwartale bieżącego roku, a koszt tej inwestycji wyniesie ok. 90 mln zł
Przebudowa wyjazdu z Olsztyna do Warszawy ruszy jeszcze w tym roku
Do końca roku powinna ruszyć przebudowa wyjazdu z Olsztyna w stronę Olsztynka. To krótki odcinek drogi wojewódzkiej od alei Warszawskiej do węzła Olsztyn-Południe. Inwestycja o wartości 100 milionów złotych ma być zrealizowana najpóźniej do czerwca 2027 roku. Wówczas z Olsztyna w stronę Olsztynka pojedziemy drogą mającą dwa pasy ruchu w każdą stronę, a na zjeździe w stronę Bartąga powstanie rondo. Mimo, że to krótki odcinek to inwestycja ze względu na ukształtowanie terenu będzie skomplikowana.
– Jest tam przepust, ponad 17 metrów od istniejącej jedni. Trzeba go rozebrać i wybudować na nowo. Nad tym przepustem będzie budowane przejście dla zwierząt. Dodatkowo trzeba rozebrać istniejący wiadukt, bo w przyszłości będziemy mieli dwie linie kolejowe. To bardzo dużo prac, trudnych technologicznie – zaznacza Waldemar Królikowski, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie.
Źródła: urbanity.pl; olsztyn.eska.pl; propertynews.pl; acteeum.pl; kolejowyportal.pl; radioolsztyn.pl