Konferencja meblarska to zadanie, skierowane do przedstawicieli firm i instytucji otoczenia biznesu z regionu oraz pozostałej części kraju. Celem tego zadania było stworzenie optymalnych warunków dla przedsiębiorców z Warmii i Mazur do dyskusji na temat aktualnych problemów i wyzwań dla przemysłu drzewnego oraz meblarskiego, a także poznanie oczekiwań przedstawicieli branży ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju działalności na rynku krajowym i międzynarodowym. Kolejnym z tematów było budowanie wizerunku Warmii i Mazur jako miejsca atrakcyjnego dla inwestorów oraz wymiana doświadczeń rynkowych w zakresie branży drzewnej i meblarskiej.

W ramach projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2020+” zostały zrealizowane 3 konferencje, w których łącznie wzięło udział 197 osób. Uczestnikami byli głównie przedstawiciele firm z szeroko rozumianej branży meblarskiej i instytucji otoczenia biznesu z regionu oraz pozostałej części kraju.

Podczas spotkań rozmawiano na tematy związane z obecnymi wyzwaniami rynkowymi dotyczącymi polskiej branży meblarskiej, o aktualnych, czołowych graczach z sektora meblarskiego, a także podsumowano oczekiwania pod adresem polskich producentów w odniesieniu do działań eksportowych.

Podczas prezentacji porównywano zestawienia informacji o rynku meblarskim na świecie, w Europie i Polsce. Uczestnicy zapoznali się także z zagrożeniami dla polskiego eksportu mebli, natomiast początkujący w branży mogli dowiedzieć się jakie są podstawowe, a zarazem efektywne modele dystrybucji w innych krajach. Poruszone zostały również kwestie związane z brandingiem i identyfikacją marki własnej, a także sposób planowania budżetu na działania marketingowe. Szczególne zainteresowanie wzbudził temat, który dotyczył sposobów/kierunków rozwoju działań marketingowych skierowanych do branży meblarskiej.